Skip to main content

Μήπως έχεις παραπάνω άγχος από το κανονικό;

από την Κατερίνα Πιπέρη

Το να νιώθεις πως πνίγεσαι στην δουλειά είναι ένα από τα χειρότερα αισθήματα, αλλά μην στεναχωριέσαι έχει συμβεί σε όλες μας. Αν όμως έχεις να κάνεις τόσα πολλά, τα οποία δεν προλαβαίνεις να ολοκληρώσεις και αγχώνεσαι υπερβολικά πως θα απογοητεύσεις τον εργοδότη ή θα κρεμάσεις τους συναδέρφους σου θα πρέπει να σκεφτείς πως ίσως χρειάζεσαι βοήθεια. Θέλεις να μάθεις πως μπορείς να το διαχειριστείς; Συνέχισε την ανάγνωση.

  1. Μην πέφτεις στην παγίδα να σκέφτεσαι συνεχώς πως έχεις να κάνεις τοοοοοόσα πολλά και δεν θα προλάβεις και αχ μακάρι η ημέρα να είχε 30 ώρες. Ο λόγος είναι απλός. Κάθε φορά που σκέφτεσαι με αυτό τον τρόπο, αυτομάτως γίνεσαι λιγότερο παραγωγική, αφού καταναλώνεις ενέργεια για να σκέφτεσαι πως δεν προλαβαίνεις και όχι για να κάνεις τις υποχρεώσεις σου ώστε να προλάβεις.
  2. Δεν υπάρχει τέλειος εργαζόμενος. Δεν υπάρχει άνθρωπος που γνωρίζει τα πάντα. Δεν θα πρέπει να τα ξεχνάς ποτέ αυτά. Μην διστάζεις να παραδεχτείς πως δεν γνωρίζεις κάτι. Δεν γίνεσαι αυτομάτως ακατάλληλη για την θέση σου. Απλά είσαι άνθρωπος και δεν γνωρίζεις κάτι. Παραδέξου το για να προχωρήσεις. 
  3. Μην διστάσεις επίσης να ζητήσεις βοήθεια από κάποιον συνάδερφο που έχετε συνεργαστεί ξανά και υπάρχει μεταξύ σας αμοιβαία εμπιστοσύνη. Ζήτησε του να σε βοηθήσει, ζήτησε του να σου πει μήπως δεν έχεις καταλάβει καλά ή ακόμα αν μπορείτε να μοιραστείτε κάποια υποχρέωση. Άλλωστε το ίδιο δεν θα έκανες και εσύ για εκείνον;
  4. Μην λες σε όλα ναι! Μπορεί να νομίζεις πως έτσι γίνεσαι ο ιδανικός εργαζόμενος, αλλά δεν γίνεσαι. Γεμίζεις το πρόγραμμα σου με υποχρεώσεις απαιτητικές και μη, υποχρεώσεις που χρειάζονται ενέργεια και ώρα με αποτέλεσμα να σε υπερκαλύπτει το άγχος και εν τέλει να μην νιώθεις καθόλου παραγωγικός. Πες και κανένα όχι δεν είναι κακό.
  5. Βάλε προτεραιότητες. Όταν ήμασταν στο σχολείο ξεκινούσαμε πάντα από τα εύκολα μαθήματα για να νιώσουμε πως όλα είναι εντάξει και θα τελειώσουμε γρήγορα για να πάμε για παιχνίδι. Αυτό όμως δεν ισχύει τώρα που μεγαλώσαμε και έχουμε τις δουλειές μας. Τώρα θα πρέπει να αξιολογήσεις τι είναι λιγότερο και τι περισσότερο σημαντικό και να ξεκινήσεις από αυτά. Ένας ακόμα παράγοντας που θα πρέπει να σκεφτείς είναι τα deadlines που έχει το κάθε project που έχεις αναλάβει.